niedziela, 18 sierpnia 2013

Przejażdżka rowerowa do Rożnowic

Hej!
Wróciłam niedawno  z tatą z rowerów. Jechaliśmy do Rożnowic, tam gdzie przeważnie odbywały się rajdy .  Gdy dojechaliśmy na miejsce to zobaczyłam, że tata coś czyta. Po jakimś czasie podeszłam i zobaczyłam,że tam są tablice z opisem co tu się stało. Dowiedziałam się z tych tablic wiele ciekawych rzeczy.. Co się tam działo, jak to się odbywało itp. Przeczytałam, że zgineło tam 12 tys Polaków wymordowanych przez Hitlerowców .  Przeczytałam też, że byli oni z takich miejscowości jak: Poznań, Owińska, Toruń. Było też tam napisane,że jak odkopywali groby to czuć było chlorem ponieważ zwłoki były nim polewane aby się rozpuściły. W ten sposób zbrodnia miała nigdy nie ujrzeć światła dziennego Najbliższe wsie co w tamtych czasach tam były to było mniej wiecej 5km od tamtego miejsca.

Czytałam te wszystkie rzeczy, że nie wiedzą nazwiska ani imion, ale kiedy kopali znaleźli czaszki kobiet, rożne rzeczy typu spinki czy coś takiego . Według mnie warto się takim czymś zainteresować, bo to w sumie nasza historia.. Mnie w każdym bądź razie to zaciekawiło i przestraszyło. Tam jest koło 16 grobów, a ludzi było 12 tysięcy. Z tego co tam pisało, nie wszystkie miejsca grobów są odkopane. Było ich znacznie więcej . 
Okrążyliśmy z tatą w koło i pojechaliśmy do domu :))






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz